15 en 16 januari 2017 - Reisverslag uit Coromandel, Nieuw Zeeland van Paulien Pierik - WaarBenJij.nu 15 en 16 januari 2017 - Reisverslag uit Coromandel, Nieuw Zeeland van Paulien Pierik - WaarBenJij.nu

15 en 16 januari 2017

Blijf op de hoogte en volg Paulien

17 Januari 2017 | Nieuw Zeeland, Coromandel

We werden vanmorgen uitgezwaaid door Jack, Anna en de hond Lily. Op weg naar Cape Reinga, het noordelijkste punt van Nieuw-Zeeland.
Met goed weer kun je daar heel mooi zien hoe de Tasmanzee in de Grote Oceaan overgaat. De Tasmanzee is donkerder van kleur.
Helaas was het mistig toen we daar aankwamen. Toch nog wel wat rondgekeken en een paar foto's gemaakt.
Op de terugweg, we moeten 125 km. terugrijden, gestopt bij de "Ninety Miles Beach" In werkelijkheid schijnt het 90 km. strand te zijn! Het is in ieder geval wel héél lang. Zover je kunt kijken een leeg strand, waar je bij eb met de auto op kunt rijden. Het blijft bijzonder.
Tegen de avond kwamen we aan in Opononi, een motel direct aan de zee met een mooi strand. Helaas regende het de hele avond.

De volgende morgen scheen de zon weer en konden we buiten weer ontbijten. de eigenaar kwam erbij en bleef een hele tijd praten Was gezellig.
Na het inpakken toch nog eerst een mooie wandeling langs het strand van Opononi gemaakt.
Daarna op weg naar Auckland. In het grote "Kauriforest", 18 km. alleen maar bos, hebben we de grootste nog levende Kauriboom bekeken. Tane Mahuta (Maori voor "Heer van het Woud". Deze boom heeft een diameter van 4,4 meter.
Het bezoek aan het Kaurimuseum in Matakohe, later op de dag,heeft veel indruk op ons gemaakt.
Tegen zes uur kwamen we aan in Auckland bij onze neef Andrew. Wat een prachtige "BenB". Wat hadden we het goed en wat was het gezellig.

• 17 Januari 2017 - 22:19

Fam Ooyman:

wat een geweldige mooie foto's
    en het weer super.
    Hier is het nu -4 gr onder nul met veel sneeuw

De foto op het strand met 16-1 2017
    kunnen wij hier wel in het sneeuw maken.

Geniet er nog even van.

Groetjes Ap Johanna en Angeline